پارتیشن شیشه ای خود ایستا

پارتیشن شیشه ای خود ایستا Open Office

پارتیشن های شیشه ای جهت بخش بندی و تقسیم فضا در محیط های مسکونی و اداری نصب می‌شوند. پارتیشن شیشه ای رونکس دارای انواع مختلفی مانند تک جداره، دو جداره و open office می‌باشد و پارتیشن open office یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن ها به ویژه برای استفاده در محیط های اداری می‌باشد؛ امکان استفاده از این سیستم به عنوان پارتیشن شیشه ای منزل نیز وجود دارد .

سیستم پارتیشن اداری open office کاملا مشابه به پارتیشن شیشه ای تک جداره می‌باشند. با این تفاوت که هیچ اتصالی به سقف ندارند و فقط به زمین و دیوار متصل می‌شوند. پروفیل های کف این نوع از پارتیشن های اداری نیز به صورت روکار و توکار با توجه به نظر کارفرما قابل نصب می‌باشند.

پروفیل های استفاده شده در پارتیشن های تک جداره از جنس آلومینیوم می‌باشد که مقاومت بالایی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی دارند و شیشه های استفاده شده در این نوع پارتیشن ها، شیشه های سکوریت 10 میلی متری می‌باشد که بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. همچنین امکان استفاده از شیشه های لمینت با توجه به نظر کارفرما نیز وجود دارد که مقاومت پارتیشن را تا چندین برابر بیشتر کنند.

پارتیشن شیشه ای خود ایستا open office
پارتیشن شیشه ای خود ایستا open office

ارتفاع پارتیشن شیشه ای open office

در این سیستم، پارتیشن و اتصالات آن به گونه ای هستند که ایستایی لازم رو دارد و اصطلاحا خود ایستا هستند و میتوانند ارتفاعی بین 1 و 70 تا 2 متر و 30 رو داشته باشند. پارتیشن های خود ایستا از المان های قوی تری تشکیل شدن و در بین دهانه ها و فضاهای مختلف قرار می‌گیرند و با توجه به ارتفاع مورد نیاز کارفرما طراحی و نصب می‌شوند و نیاز جداسازی فضا را بدون هرگونه اتصال به سقف و به راحتی برطرف می‌نمایند.

کاربرد پارتیشن های خود ایستا

  • یکی از مهم ترین کاربرد های پارتیشن های open office امکان نصب برای تمامی ارتفاع ها به ویژه فضاهایی با ارتفاع بالای 3 متر می‌باشد؛ زیرا امکان نصب پارتیشن های تمام قد در ارتفاع بالای 3 متر کمتر می‌شود و نیاز است که ستون و نگهدارنده های تقویتی در نظر گرفته شود ، اما پارتیشن های open office این امکان رو فراهم می‌آورد که شما پارتیشن اداری را به صورت خود ایستا در نظر بگیرید و آن را به سقف متصل نکنید.
  • یکی دیگر از کاربرد های پارتیشن خود ایستا نصب در پروژه هایی است که در مرحله ی بستر سازی ساختمان ها و فضاهای اداری سیستم های تهویه و سرمایش و گرمایش ساختمان ها طراحی و تعبیه شده باشد و سپس با توجه به تغییر کاربری ساختمان، نیاز به تقسیم بندی فضا به وجود می‌آید. در این حالت بهترین انتخاب سیستم پارتیشن بندی open office می‌باشد؛ زیرا با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به تغییر در سیستم های گرمایش و سرمایش وجود ندارد و همزمان می‌توان از سیستم های تقسیم بندی جدید و سیستم های تاسیساتی استفاده کرد.
پارتیشن شیشه ای خود ایستا
پارتیشن شیشه ای خود ایستا

مزایای پارتیشن open office

  • امکان نصب انواع مختلف درب ها مانند درب شیشه ای (لولایی و ریلی )، چوبی و…
  • نصب در مکان هایی با هر ارتفاع سقف.
  • امکان نصب انواع مختلف شیشه مانند شیشه های رنگی یا بک پینت، هوشمند، مات یا ساتینا.
  • طیف های مختلف رنگ های آنادایز در پروفیل های آلومینیومی پارتیشن های شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به راحتی رنگ پروفیل خود را انتخاب نمایید و با بالاترین کیفیت پروفیل اختصاصی خود را داشته باشید.
  • ایجاد حریم خصوصی برای افراد.
  • شفافیت و انتقال نور در محیط.

انواع پارتیشن شیشه ای اداری

سیستم اختصاصی پارتیشن اداری خود ایستا Open Office رونکس یک سیستم مادولار با قبلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد می‌باشد و با توجه طراحی معماران و کارفرمایان محترم همچنین ایجاد هارمونی با فضا امکان استفاده از پروفیل این محصول در رنگ های متنوع و همچنین با توجه به کاربری مورد نظر امکان ایجاد پانل های محدود کننده ی دید در فضای بین دو شیشه فراهم گردیده است.

پروفیل های اتصال به کف پارتیشین open office به دو صورت روکار و توکار و با توجه به نظر کارفرما و زیر سازی های لازم قابل اجرا و نصب می‌باشد. در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم:

پارتیشن اداری روکار

در این مدل پروفیل ها به صورت روکار بر روی کف زمین نصب می‌شوند. این پروفیل ها جهت نصب شیشه های فیکس و ثابت روکار با مقاطع بزرگ می باشد تا امنیت و مقاومت را در مدل open office زیاد کند، انتخاب نوع پروفیل توسط طراح یا معمار محترم و متناسب با نیاز پروژه با توجه به مشخصات پارتیشن طراحی شده صورت می پذیرد. از پروفیل ها هم به عنوان پروفیل پارتیشن شیشه ای توکار و همچنین رو کار می توان استفاده نمود. و همچنین به طراح توانایی انتخاب قرار گرفتن شیشه در آکس و یا کناره های پروفیل را میدهد.

پارتیشن شیشه ای خود ایستا open office
پارتیشن شیشه ای خود ایستا open office

پارتیشن اداری توکار

نوع دیگری از این سیستم،پارتیشن های توکار می باشند. در این روش پروفیل مطابق تصویر کاملا در تراز کف قرار گرفته و همچنین نیازمند پیش بینی و تعبیه ی جزئیات مربوط به پروفیل های این نوع از پارتیشن در فاز دو و تهیه نقشه های فنی کف سازی می باشد. تا در نتیجه ی آن یک پارتیشن شیشه ای تک جداره ی تو کار (یا دفنی) با حداقل دید بصری از نمای یراق الات و اتصالات اجرا گردد. تمامی قطعات نگه دارنده اصلی در سقف و کف پروژه پنهان می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *