پارتیشن شیشه ای تک جداره ( فریم لس و فریم دار )

پارتیشن شیشه ای تک جداره ابزاری برای جدا کردن فضاها در محیط های اداری و مسکونی می‌باشد که به صورت فریم دار و فریم لس قابل اجرا می‌باشند. استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث می‌شود بدون اینکه مانع دید افراد بشود حریم خصوصیشان حفظ شده و تا حدودی مانع عبور صدا شود و همچنین نور در تمامی فضای داخلی انتقال یابد. این مدل از پارتیشن های شیشه ای را به صورت ریلی و تاشو نیز میتوان نصب نمود، پارتیشن شیشه ای ریلی و تاشو (لولایی) از یک قسمت شیشه ثابت و یک قسمت شیشه متحرک (که به عنوان درب استفاده می‌شود) تشکیل می‌شود.

پروفیل های استفاده شده در پارتیشن های تک جداره از جنس آلومینیوم می‌باشد که مقاومت بالایی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی دارند و شیشه های استفاده شده در این نوع پارتیشن ها، شیشه های سکوریت 10 میلی متری می‌باشد که بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. همچنین امکان استفاده از شیشه های لمینت با توجه به نظر کارفرما نیز وجود دارد که مقاومت پارتیشن را تا چندین برابر بیشتر کنند.

پارتیشن های تک جداره نسبت به پارتیشن های شیشه ای دو جداره ابعاد و ضخامت کمتری دارند و بسیار مناسب برای جدا سازی و تقسیم بندی فضاهای کوچک می‌باشند اما از نظر عایق بودن در برابر صوت و محدود کردن دید نسبت به پارتیشن های دوجداره عملکرد ضعیف تری دارند.

پارتیشن شیشه ای تک جداره
پارتیشن شیشه ای تک جداره

بیشتر بخوانید: پارتیشن شیشه ای رنگی و مات

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای تک جداره

  • امکان نصب انواع مختلف درب ها مانند درب شیشه ای (لولایی و ریلی )، چوبی و…
  • نصب آسان و سریع تر نسبت به دیوار های آجری و بتنی.
  • امکان نصب انواع مختلف شیشه مانند شیشه های رنگی یا بک پینت، هوشمند، مات یا ساتینا.
  • طیف های مختلف رنگ های آنادایز در پروفیل های آلومینیومی پارتیشن های شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به راحتی رنگ پروفیل خود را انتخاب نمایید و با بالاترین کیفیت پروفیل اختصاصی خود را داشته باشید.
  • ایجاد حریم خصوصی برای افراد.
  • پارتیشن شیشه ای تک جداره تا حدودی باعث کاهش آلودگی صوتی می‌شود. زیرا شیشه ها تا حدودی مانع عبور صدا هستند.
  • این نوع پارتیشن بندی از هدر رفتن انرژی در محیط جلوگیری کرده و گزینه مناسبی برای کاهش هزینه های انرژی سازمان است.
  • به علت شفافیت شیشه، استفاده از پارتیشن ها باعث انتقال نور در محیط می‌شوند.
  • امکان استفاده از انواع برچسب ها جهت مشخص کردن بخش های مختلف مجموعه یا ارائه تبلیغات بر روی پارتیشن تک جداره شیشه ای نیز وجود دارد.

انواع پارتیشن های شیشه ای تک جداره

سیستم اختصاصی پارتیشن شیشه ای تک جداره رونکس یک سیستم مادولار می‌باشد. که امکان استفاده از پروفیل در رنگ های متنوع را با توجه به طراحی معماران و کارفرمایان محترم و همچنین ایجاد هارمونی با فضا، را فراهم کرده است. پارتیشن های مدولار با قابلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد طراحی شده اند. این نوع پارتیشن بدون نیاز به استفاده از ابزارهای خاص و مدت طولانی برای بازسازی، می توانند خیلی سریع تر از پارتیشن های سنتی جابجا و مجدد نصب شوند.

پارتیشن های شیشه ای تک جداره با روش های مختلف به عنوان پارتیشن شیشه ای منزل و اداره قابل نصب و اجرا هستند. که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم، از انواع پارتیشن های تک جداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن شیشه ای رنگی و مات
  • پارتیشن شیشه ای اداری open office
  • پارتیشن شیشه ای توکار
  • پارتیشن شیشه ای روکار
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار
  • پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتیشن شیشه ای رو کار

در این روش پروفیل ها به صورت روکار بر روی سقف و زمین قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی سه نوع پروفیل مطابق تصویر زیر، می پردازیم:

این پروفیل ها جهت نصب شیشه های فیکس و ثابت روکار شامل مقاطع بسیار ظریف و مینیمال تا پروفیل هایی با مقاطع بزرگ می باشد، انتخاب نوع پروفیل توسط طراح یا معمار محترم و متناسب با نیاز پروژه صورت می پذیرد و با توجه به مشخصات پارتیشن شیشه‌ای تک جداره طراحی و نصب می‌شود.

پارتیشن شیشه ای روکار
پارتیشن شیشه ای روکار

پارتیشن تک جداره توکار (دفنی)

نوع دیگری از این سیستم،پارتیشن های توکار می باشند. در این روش پروفیل مطابق تصویر کاملا در تراز کف قرار گرفته و همچنین نیازمند پیش بینی و تعبیه ی جزئیات مربوط به پروفیل های این نوع از پارتیشن در فاز دو و تهیه نقشه های فنی کف سازی می باشد. تا در نتیجه ی آن یک پارتیشن شیشه ای تک جداره ی تو کار (یا دفنی) با حداقل دید بصری از نمای یراق الات و اتصالات اجرا گردد. تمامی قطعات نگه دارنده اصلی در سقف و کف پروژه پنهان می گردد.

پارتیشن شیشه ای دفنی
پارتیشن شیشه ای دفنی

پارتیشن تک جداره فریم لس

پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس از پرطرفدار ترین انواع پارتیشن های تکجداره می‌باشد زیرا کمترین مانع برای دید را به وجود می‌آورند و باعث انتقال نور بیشتر در محیط می‌شود. این پارتیشن ها فقط به سقف و کف متصل می‌شوند و هیچ پروفیل عمودی بین شیشه ها قرار نمی‌گیرند.

پارتیشن های فریم لس علاوه بر زیبایی بسیار مدرن و مینیمال هستند و به علت استفاده از پروفیل های ظریف در آنها، مناسب تمامی محیط های اداری و مسکونی حتی با فضای محدود نیز می‌باشند.

پارتیشن تک جداره فریم دار

در پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم دار برخلاف مدل فریملس پروفیل های عمودی بین شیشه ها قرار می‌گیرند. و به همین دلیل از پارتیشن های فریم لس مقاوم تر می‌باشند. اما به علت وجود پروفیل های عمودی در محیط های باعث شلوغ شدن محیط شده و مناسب محیط هایی محدود نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید : درب اتوماتیک شیشه ای

جزئیات و مشخصات فنی

همانطور که گفته شد تنوع پروفیل های این پارتیشن متناسب با طراحی و کاربری های مورد نیاز، بسیار گسترده می باشد. در ادامه به بررسی چند نمونه از مقاطع این پروفیل ها می پردازیم.این مقاطع شامل پروفیل های مینیمال می باشد که از آن ها هم به عنوان پروفیل پارتیشن شیشه ای توکار و همچنین رو کار می توان استفاده نمود. و یا پروفیل با عرض بیشتر که به طراح توانایی انتخاب قرار گرفتن شیشه در آکس و یا کناره های پروفیل را میدهد.
با توجه به تعبیه درب در پارتیشن ها ،استفاده از پروفیل طراحی شده با مقصود برقراری خط اتصال میان درب و شیشه ، پیوستگی پارتیشن شیشه ای تک جداره را دو چندان می نماید.

هنگام نصب پارتیشن برای مکان هایی با سقف بالای 3 متر باید از پروفیل های قوی تر که عرض بیشتری دارد استفاده شود. در تصاویر زیر دو نمونه دیگر از مقطع پروفیل های پارتیشن شیشه ای تک جداره جهت استفاده در طبقات و یا شیشه هایی با ارتفاع بالای 3 متر قرار گرفته است.

همانطور که گفته شد ابعاد این پروفیل ها کمی بزرگ تر می‌باشد (4*4 سانتی متر) و با توجه به اتصالات طراحی شده آنها، ایستایی مورد نظر این نوع از پارتیشن (ارتفاع بالای 3 متر و یا استفاده از شیشه های خاص) تامین می گردد.

تضمین پیوستگی بین سطوح دیوار ها و درب های شیشه ای و حذف هر گونه درز های اضافی به همراه مزایای ذکر شده ، نتیجه نهایی استفاده از یک محصول کاملا حرفه ای می باشد.

پارتیشن شیشه ای تک جداره
پارتیشن شیشه ای تک جداره

برای بازدید از پروژه های در حال اجرا از صفحه اینستاگرام رونکس بازدید فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *