پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن شیشه ای ابزاری برای جدا کردن و بخش بندی فضا در محیط های اداری و مسکونی می‌باشد استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث می‌شود بدون اینکه مانع دید افراد بشود حریم خصوصیاشن حفظ شده و تا حدودی مانع عبور صدا شود و همچنین نور در تمامی فضای داخلی انتقال یابد. پارتیشن های رونکس دارای انواع مختلفی می‌باشد و یکی از محبوب ترین انواع آنها پارتیشن شیشه ای دو جداره می‌باشد که این نوع پارتیشن به صورت فریم دار و فریم لس قابل اجرا هستند.

پروفیل های استفاده شده در پارتیشن های دو جداره از جنس آلومینیوم می‌باشد که مقاومت بالایی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی دارند و در این نوع پارتیشن ها، از دو شیشه سکوریت 6 میلی متری استفاده می‌شود که بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. همچنین امکان استفاده از شیشه های لمینت با توجه به نظر کارفرما نیز وجود دارد که مقاومت پارتیشن را تا چندین برابر بیشتر کنند. و امکان نصب پرده های کرکره ای در بین دو لایه شیشه وجود دارد تا امنیت و حریم شخصی افراد را بیشتر کند.

پارتیشن دو جداره باعث کاهش سر و صدای ایجاد شده می شود همچنین می تواند عایق خوبی در برابر حرارت باشد و مصرف انرژی را بسیار کاهش دهد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند به همین دلیل از این نوع پارتیشن بیشتر در فضاهای شلوغ و با سرو صدای زیاد مانند اتاق مسئولین فروش و یا اتاق هایی که به امنیت و سکوت بیشتر نیاز است مانند اتاق مدیران و اتاق های کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد .

پارتیشن شیشه ای دو جداره
پارتیشن شیشه ای دو جداره


ابعاد پروفیل های پارتیشن دو جداره نسبت پارتیشن شیشه ای تک جداره بیشتر می‌باشد به همین دلیل از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند اما برای مکان های کوچک مناسب نمی‌باشند.

سیستم اختصاصی پارتیشن شیشه ای دو جداره رونکس یک سیستم مادولار با قبلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد می‌باشد و با توجه طراحی معماران و کارفرمایان محترم همچنین ایجاد هارمونی با فضا امکان استفاده از پروفیل این محصول در رنگ های متنوع و همچنین با توجه به کاربری مورد نظر امکان ایجاد پانل های محدود کننده ی دید در فضای بین دو شیشه فراهم گردیده است.

با استفاده از پلی‌کربنات شفاف یا نوار‌های کریستال شفاف درب‌های شیشه ای این پارتیشن در دو نوع لولایی و ریلی موجود هستند و می‌توانند به صورت ارتفاع کامل (از سقف تا کف) طراحی شوند.

پارتیشن شیشه ای دو جداره
پارتیشن شیشه ای دو جداره

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای دو جداره

محدود کردن دید

امکان نصب پرده کرکره ای بین شیشه ها برای ایجاد امنیت بیشتر و محدود کردن دید.
امکان نصب انواع شیشه مانند شیشه های رنگی یا بک پینت، هوشمند، مات یا ساتینا و رفلکس یا آینه ای جهت محدود نمودن دید.

تنوع

امکان نصب انواع مختلف درب ها مانند درب شیشه ای (لولایی)، چوبی و…
طیف های مختلف رنگ های آنادایز در پروفیل های آلومینیومی پارتیشن های شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به راحتی رنگ پروفیل خود را انتخاب نمایید و با بالاترین کیفیت پروفیل اختصاصی خود را داشته باشید.

عایق صوت

پارتیشن دوجداره حدود 70 تا 80 درصد از ورود آلودگی های صوتی به داخل جلوگیری می کند و نمی تواند ورود آلودگی صوتی را به صورت 100 در صد کنترل کند.
بیشتر بخوانید : پارتیشن شیشه ای رنگی و مات

مقاومت و استحکام

به علت استفاده از دو لایه شیشه سکوریت، پارتیشن های دوجداره بسیار مقاوم هستند و در در برابر برخورد اجسام و ضربات محکم نمی شکنند به همین دلیل در محیط های شلوغ که تردد بالاست از این نوع پارتیشن استفاده می‌شود.
شفافیت و انتقال نور در محیط
پارتیشن های شیشه ای اغلب به صورت شفاف می باشند و به همین دلیل با عبور نور از خود به بزرگتر و دلباز تر شدن فضا کمک می کنند

انواع پارتیشن شیشه ای دوجداره

پارتیشن شیشه ای دو جداره رو کار

نصب پارتیشن های شیشه ای دوجداره به دو صورت روکار و توکار وجود دارد. در مدل روکار پروفیل پارتیشن ها برروی کف و سقف نصب شده و قابل رویت هستند. در عکس های پایین مقطع نوعی از پروفیل های این سیستم آورده شده است که تنها بصورت رو کار و روی تراز کف قابل اجرا می باشد و از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار می باشد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره روکار
پارتیشن شیشه ای دو جداره روکار

پارتیشن شیشه ای دو جداره تو کار

مقاطع نوع دیگری از پروفیل های این سیستم در زیر قابل مشاهده می باشد که در واقع از یک مقطع با در پوش های مختلف جهت کاربری های متفاوت استفاده گردیده است.در یکی از مقاطع با برداشتن درپوش وسط پروفیل و استفاده از یراق درب ها شیشه ای ریلی ، جزئیات اجرایی پارتیشن های دو جداره همراه با درب شیشه ای ریلی فراهم گردیده است و در مقطع دیگر با استفاده از یک درپوش در آکس پروفیل جزئیات مربوط به پروفیل مینیمال پارتیشن دو جداره تامین می گردد، قابلیت اجرای این نوع پروفیل ها به صورت رو کار و همچنین دفنی(تو کار) امکان ایجاد هماهنگی بیشتر با محیط و طرح را ایجاد می نماید.

فیکس کردن شیشه‌ها توسط گیره‌های پلاستیکی انجام می‌شود تا عناصر مختلف سیستم را به یکدیگر متصل کنند. ریل خطی یا زاویه دار، توسط پروفیل‌های آلومنیومی تضمین می‌شوند.

پارتیشن شیشه ای دو جداره توکار یا دفنی
پارتیشن شیشه ای دو جداره توکار یا دفنی

پارتیشن دو جداره فریم لس و فریم دار

امکان نصب پارتیشن شیشه ای دو جداره به صورت فریم لس و فریم دار نیز وجود دارد. پارتیشن شیشه ای فریم لس نسبت به نوع فریم دار از مزایا و معایبی برخوردار می‌باشد، که در ادامه به بررسی چند نمونه از آنها می‌پردازیم.

در پارتیشن های فریم دار هر قطعه شیشه توسط یک پروفیل به شیشه دیگر متصل می‌شود و به علت وجود این قاب دور شیشه ها، مقاومت و استحکام شیشه ها نیز بیشتر شده و به همین دلیل مناسب محیط هایی هستند که تردد بیشتر در آنها بیشتر است زیرا در این محیط ها امکان ضربه و برخورد با لبه های شیشه بالا می باشد. اما به علت وجود یراق آلات بیشتر فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و مناسب استفاده در محیط های بزرگ می‌باشند.

در مدل فریم لس هیچ فریمی دور شیشه ها وجود ندارد و به صورت سرتاسری شیشه دیده می‌شود. اما استحکام این نوع پارتیشن ها نسبت به نوع دوجداره کمی کمتر می‌باشد و مناسب استفاده در محیط های کم تردد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار

تفاوت پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

پارتیشن های شیشه ای تکجداره و دوجداره معمولا در فضاهای اداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ها تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره دارای فریم و شیشه و درزگیرهای مخصوصی می باشد. این سیستم می تواند از آلودگی های صوتی حدود 50 تا 60 درصد کاهش دهد ولی قابلیت دیوار شیشه ای دوجداره در این مورد بیشتر است و حدود 70 تا 80 درصد از ورود آلودگی های صوتی به داخل جلوگیری می کند . درب های پارتیشن در نوع دو جداره ، به صورت تک جداره می باشد به همین دلیل نمی تواند ورود آلودگی صوتی را به صورت 100 درصد کنترل کند.
  • پارتیشن شیشه ای تک جداره فضای کمتری را نسبت به نوع دوجداره اشغال می کند. به طورکلی پارتیشن های دوجداره حدود 7 تا 8 سانتی متر فضا برای نصب نیاز دارند به همین دلیل اگر فضای ما نسبتا کوچک باشد یا تعداد اتاق های شیشه ای زیاد باشد فضای زیادی را از دست خواهیم داد. در مقابل پارتیشن های تک جداره فضایی بین 2 تا 3 سانتی متر را اشغال می کنند و برای فضاهای کوچکتر بسیار مناسبتر می باشند.
  • در پارتشین های دو جداره شیشه ای امکان نصب کرکره جهت محدود کردن دید وجود دارد ولی پارتیشن های تک جداره چنین قابلیتی را ندارند.
  • قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره به دلیل استفاده بیشتر از متریال نسبت به نوع تک جداره بیشتر است.
  • پارتیشن های دوجداره به دلیل ضخامت بالاتری که دارند مقاومت بیشتری نسبت به نوع تک جداره دارند.

قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره

قیمت پارتیشن شیشه ای به عومل متعددی مانند نوع شیشه، رنگ شیشه، یراق آلات درب، فریم پارتیشن، متراژ نهایی و… بستگی دارد به همین دلیل نمی توان یک قیمت واحد برای پارتیشن شیشه ای دوجداره تعیین کرد و با توجه به نوسانات ارزی قیمت ها مدام در حال تغییر می باشند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت دقیق پارتیشن با توجه به پروژه خود با کارشناسان رونکس تماس حاصل فرمایید.

تضمین پیوستگی بین سطوح دیوار و درب شیشه ای و حذف هر گونه درز های اضافی به همراه مزایای ذکر شده ، نتیجه نهایی استفاده از یک محصول کاملا حرفه ای می باشد. شرکت رونکس با بیش از یک دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید سازه های شیشه ای مدرن به ویژه پارتیشن شیشه ای، آماده ارائه خدمات به معماران و کارفرمایان محترم می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *