مقایسه پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار

مقایسه پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار : با توجه به کوچک تر شدن دفاتر کار و هزینه بالای بازسازی و ساخت دیوارهای بتنی برای محل کار و منزل، استفاده از پارتیشن شیشه ای بهترین گزینه جهت جداسازی و بخش بندی فضا می‌باشد. پارتیشن های شیشه ای داری انواع مختلفی مانند پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره می‌باشد که به صورت بدون فریم و فریم دار در داخل منازل و محیط های اداری نصب می‌شوند. شیشه های استفاده شده در پارتیشن فریم لس و فریم دار از نوع سکوریت و با ضخامت 10 یا 12 میلی متری می‌باشد. همچنین امکان استفاده از انواع شیشه مانند رنگی، مات، طرح دار و… در این پارتیشن ها وجود دارد.

بیشتر بخوابید: پارتیشن شیشه ای خود ایستا

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام انتخاب پارتیشن باید به آن توجه نمود فریم دار یا فریم لس بودن پارتیشن ها می‌باشد، ما در این مقاله به صورت کامل مزایا و معایب هر کدام از پارتیشن ها را بررسی کرده ایم تا انتخاب پارتیشن برای محل کار یا منزل کار راحت تری باشد.

پارتیشن شیشه ای بدون فریم
پارتیشن شیشه ای بدون فریم

پارتیشن شیشه ای فریم لس

در این مدل از پارتیشن ها هیچ قاب یا فریمی دور و بین شیشه ها قرار نمیگیرد و شیشه ها به سقف و زمین (به صورت توکار یا روکار) متصل می‌شوند و امکان نصب به صورت پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره نیز وجود دارد. پارتیشن شیشه ای فریم لس ظاهر زیبایی دارد و به دلیل نداشتن قاب با دکوراسیون مدرن دفاتر اداری همخوانی زیادی پیدا کرده است.

مزایای پارتیشن فریم لس

پارتیشن فریم لس مزایای مختلفی نسبت به پارتیشن های فریم دار دارند از جمله مزایای این نوع از پارتیشن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بسیار ظریف هستند و به دلیل استفاده کمتر از پروفیل و فریم مناسب دفاتر و منازل با فضاهای کم می‌باشند.

پارتیشن فریم لس به نسبت فریم دار زودتر طراحی و نصب می‌شوند و هزینه کمتری دارند.

به دلیل نداشتن فریم و خطوط عمودی، زیبا، شفاف با دید وسیع تر به نسبت پارتیشن های فریم دار هستند.

این نوع از پارتیشن ها به علت سادگی و زیبایی با انواع دکوراسیون داخلی سازگار می باشند و کاملا مناسب دفاتر اداری و منازل مدرن می‌باشد.

پارتیشن شیشه ای فریم دار
پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن شیشه ای فریم دار

در این مدل از پارتیشن های شیشه ای هر قطعه شیشه داخل یک پروفیل و فریم آلومینیومی قرار می گیرد. پارتیشن های فریم دار نیز مانند پارتیشن شیشه ای فریم لس به صورت تک جداره و دو جداره قابل نصب و اجرا هستند.

مزایای پارتیشن شیشه ای فریم دار
به دلیل وجود قاب بندی در تولید این نوع پارتیشن ها تنوع در ساخت بالا رفته و میتوان در طرح های مختلف پارتیشن های شیشه ای را اجرا و نصب کرد.

این نوع از پارتیشن ها (به دلیل قرار گیری شیشه ها بین یک فریم ضخیم) از مقاومت بالاتری به نسبت پارتیشن فریم لس برخوردار می‌باشند.

به دلیل استحکام بالا کاملا مناسب محیط های شلوغ و پر تردد می‌باشد.

پروفیل های آلومینیومی فریم این نوع پارتیشن مقداری ضخیم می‌باشد در نتیجه از پارتیشن های فریم دار اکثرا در محیط هایی که فضای کافی جهت نصب دارند، استفاده می‌شود زیرا در محیط های کوچک باعث شلوغ شدن محیط می‌شود.

پارتیشن فریم لس و فریم دار از لحاظ عایق صوت بودن تفاوت زیادی ندارد اما با نصب پارتیشن های شیشه ای دو جداره (به صورت فریم دار یا فریم لس) بیشترین سطح از عایق بودن را خواهید داشت.

پارتیشن شیشه ای فریم لس بهتر است یا فریم دار؟

با توجه به مزایا و معایب بیان شده از پارتیشن فریم لس و فریم دار هر دو این پارتیشن‌ها از نظر کیفیتی در یک رده قرار می گیرند و نمی توان هیچ یک از مدل ها را نسبت به دیگری بهتر و کارآمد تر دانست زیرا پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار هر دو از مقاومت خوبی برخوردار هستند، دید وسیع و خوبی از محیط را به وجود می‌آورند، نور طبیعی را در تمام فضای داخلی انتقال می دهند، در برابر صدا تا حدودی عایق هستند و در دو نوع تک جداره و دوجداره و به صورت روکار و تو کار طراحی و نصب می‌شوند. اما با این تفاوت که پارتیشن های فریم لس بسیار مناسب اجرا در فضاهای محدود و کوچک اداری هستند و در مقابل پارتیشن های فریم دار برای نصب در دفاتر بزرگ تر با فضای کافی مناسب اند.

در نتیجه استفاده از هر کدام از این دو نوع پارتیشن شیشه ای به محل نصب پارتیشن، کارایی آن در محیط، نظر کارفرما و طراح و نوع دکوراسیون داخلی محل مورد نظر بستگی دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان رونکس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *